Ma zaledwie cztery lata, a mimo to potrafi liczyć do stu w siedmiu różnych językach i jest członkiem prestiżowej organizacji Mensa.

by admin

Ma zaledwie cztery lata, a mimo to potrafi liczyć do stu w siedmiu różnych językach i jest członkiem prestiżowej organizacji Mensa.

Teddy Hobbs, który ma zaledwie cztery lata, dzierży rekord bycia najmłodszym członkiem brytyjskiej sekcji Mensy. Mensa to organizacja zrzeszająca osoby, których iloraz poznawczy jest znacznie powyżej średniej. Teddy potrafił czytać w wieku dwóch lat i ma zdolność liczenia do stu w siedmiu różnych językach.

Czteroletnie dziecko z południowo-zachodniej Anglii potrafi liczyć do stu nie tylko w swoim języku, ale także w sześciu innych językach, z których jednym jest mandaryński.

Ma zaledwie cztery lata, a mimo to potrafi liczyć do stu w siedmiu różnych językach i jest członkiem prestiżowej organizacji Mensa. - 6 2024

Teddy Hobbs ma cztery lata i jest najmłodszym członkiem Mensy (fot. JESHOOTS.COM / unsplash.com)

„W wywiadzie dla BBC matka Teddy’ego Beth Hobbs stwierdziła, że po raz pierwszy zaczęła zauważać łatwość uczenia się syna, gdy ten podczas blokady związanej z COVID-19 powiedział, że interesują go tylko programy edukacyjne w telewizji. Dodała, że dziecko nauczyło się czytać w wieku zaledwie 26 miesięcy” – donosi tvn24.pl.

Grał w gry na swoim tablecie, a urządzenie generowało odgłosy, których zupełnie nie mogłem umiejscowić. Dopytywałam, co to jest, a on w odpowiedzi powiedział mi: „Mamo, liczę po mandaryńsku”. – Oto co matka chłopca miała do powiedzenia na temat okoliczności, w której uświadomiła sobie zdolność czteroletniego, wyjątkowego malucha do rozwoju intelektualnego.

Teddy Hobbs dołączył do brytyjskiej Mensy, organizacji zrzeszającej osoby o bardzo wysokim IQ, gdy miał zaledwie trzy lata. To właśnie do niego należy rekord w zostaniu najmłodszym członkiem tej organizacji.

Jak podaje portal rp.pl, „uzyskał aż 139 na 160 punktów w Stanford Binet scale”, czyli specjalistycznym egzaminie, który analizuje poziom intelektu i predyspozycji poznawczych poszczególnych osób wśród ogółu populacji.

Mimo że młodzieniec wyróżnia się na tle innych dzieci w jego wieku, jego rodzice nadal chcą, aby cieszył się typowym wychowaniem. Beth Hobbs stwierdziła, że niezwykle istotne jest, abyśmy trzymali go na ziemi, ponieważ „nie chcemy, aby nabył przekonanie o wyższości”. Zaczyna pojmować, że jego kumple nie potrafią jeszcze czytać i nie wie, dlaczego tak jest; niemniej jednak jest to bardzo istotne, abyśmy utrzymywali go w ryzach.

Źródło: tvn24.pl / rp.pl / tk

 

Leave a Comment